AXEL 2011-02-17


Tjooohhoooo äntligen har han kommit, och varit här ett tag har han hunnit med också som rubriken lyder så tittade vårt lilla mirakel ut torsdagen den 17 Februari ;)) Förlossningsberättelse som många har efterlyst kommer att publiceras senare .....jag lovar ;D

Miraklet har som ni kanske också förstått av rubriken fått namnet Axel eller egentligen närmare bestämmt John Axel Olofsson.... papperna ska vi skicka till skatteverket i veckan ... ;D

Växer och knakar gör han också när han kom vägde han 3490g och var 51 cm lång (han var inte så lång egentligen förlossningsskade bulorna /Fontal Hemationen gav ett par cm på traven)
Nu i veckan vägde han 4170g och var 55cm lång ... ;D
Bulorna har börjat lägga sig men är fortfarande kvar, kan ta ett tag säger de som vet.

Jag tyckte att jag hann med lite innan , när det bara var jag, Tomas och Filippa. ... men nu hinner jag ju verkligen inget haha! Jag har kanske för höga krav på vad jag vill hinna med .... lite skit i hörnen är ju trots allt inte hela världen eller?!

Jag måste ge Axel ett stort + faktiskt ...han är precis den lyx bebis som jag beställde ;DDD
Han sover på natten och skriker inte allt för mycket och när han väl skriker så har han inget pipigt skärande skrik i heller *lllyyyyyyx* Kräka har han dock börjat med nu den senaste veckan men lite får vi nog tåla när vi har sån tur med allt annat !

Tomas är verkligen världens bästa o ha o göra med när det gäller barnen ;)) Han är världens duktigaste, även om jag i mina svackor inte alltid utger mig för o tycka det =S
Han fixar och donar för att alla ska ha det bra, i like !

Filippa har numera titlen VÄRLDENS BÄSTA STORASYSTER , hon är så go mot lillebror. När han skriker så är hon där genast och pregar in nappen , sjunger , drar igång speldosan och vaggar vagnen (han sover i sin vagn ;D , vaggan har han som myssäng p´å dagar och kvällar)
När någon är här och "pillar" på lillebror har hon alltid ett vaket öga för vad som sker och skriker han när någon rör honom så kan hon lätt slänga ur kommentarer som " låt honom vara, du vet inte hur man gör med bebisar ,DET VET VI ,FÖR DET ÄR VÅR BEBIS " haahaa den citerade kommentaren var till min mamma hahaha! När han skriker och hon inte får tyst på honom så brukar hon säga "SOFIE TA HONOM, han vill ha tutte, TA HONOM jag får ont nät han skriker för jag tycker synd om honom"
Så som sagt världs bäst är hon !

Tomas jag älskar dig!!!! Filippa jag älskar dig!!!! Axel jag älskar dig!!!!

Over and out // Mamma Sofie

Kommentarer
Postat av: Cattis

Ja du har verkligen den goaste familj man kan tänka sig, o bättre pappa till ert barn, kunde du inte ha hittat..Och han är lika go o omtänksam mot oss alla.. Lillasyster Emma ser upp till honom , som en lilla syster ska :)

Du är också en fantastisk mamma Sofie..

Och er lilla prinsessa är sååå söt, och er lilla docka Axel..är ju bara världens finaste lilla pojke..

Älskar er alla varma goa kramar mormor Cattis

2011-03-21 @ 09:23:31
Postat av: ¤ Sofie ¤

Naww va go du är ;D Vi älskar dig också ;)))

2011-03-23 @ 15:58:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0