FD TJOCKIS SOFIE. . . . 46? nej tack


Historien . . . Hösten 2008 ställde jag mig iförd mina kläder i storlek 46 på vågen mätaren rusade upp till 96,något . . . usshhh nästan 100 . . .
jag mådde jätte dåligt efteråt och bestämmde mig för att aldrig bli en 100+
Jag ändrade mitt ätande . . . efter ett antal kommentarer som -Sofie har du gått ner i vikt?
vågade jag äntligen mig tillbaka till vågen och mycke riktigt det hade jag . . . sedan dess har vågen varit min bästa vän mätaren bara sjunker och nu visar vågen 50+ och jag står där iförd mina kläder i storlek 36 (i vissa byxor tillochmed 34) det kallas härlig känsla.

Till en början var folk glada och man fick kommentarer som -Va duktig du är osv. men en sak har jag lärt mig av detta och det är att folk jätte gärna ser att man går ner i vikt och tycker att det är kul . . . till en viss gräns .. . .man ska akta sig för och bli mindre än andra då händer det . . . avundsjukan kryper på och kommentarerna ändras - Sofie du försvinner -Sofie du kan inte må bra bla bla bla. . . .jo jag mår bra i min kropp bättre än innan vill jag meddela så till er som verkligen är glada och tycker att det är kul TACK och till er andra get a life ;)

Ett par kilo kvar sen är jag redo för beach 2010 . . . är du ?

Och till er som kanske har litta kilo för mycket våga visa er, våga stå på er, visst är man lyckligare när vågen visar mindre men folk tycker inte mer om er för det !  Så älska dig själv och gör du det inte ,gör något åt det !

Over and out /// FD TJOCKIS SOFIE . . . NU 50+ / 36 :)


Kommentarer
Postat av: cattis

Du är fin som du är, tjock eller smal. Vi älskar dig, precis som duuuuu är.

<3

2010-01-25 @ 17:30:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0